miercuri, 10 august 2011

Băşinica



Astăzi o să vă fac prezentarea unei motociclete din colecţia lui Gabi, restaurată undeva în anii 2004-2006. Este vorba de BMW R27, un monociclindru de succes al firmei bavareze, poreclită în cadrul intim al garajului "Băşinica", datorită respitaţiei uleioase regulate oferite.
Cu acceptul editorului http://www.automobilia.ro/, fur de pe siteul acestuia prezentarea întocmită precum şi fotografia de prezentare.
La finalul celui de-al doilea Razboi Mondial, urmare a tratatului de la Potsdam, firmei B.M.W. i se interzicea continuare productiei de motociclete. Abia in 1948 restrictia a fost ridicata fiind lansat modelul R24, model echipat cu un motor de 250 cmc, foarte asemanator cu modelul R23 fabricat inainte de razboi. In anul 1950 este lansat modelul R25 care va fi urmat in 1957 de R26. In perioada 1960-1966 firma B.M.W. a produs in 15.364 exemplare modelul R27. in ultimul an de productiei pretul unui R27 a fost de 2670 DM. Furca motocicletei este triunghiulara, de tip Earles, nume preluat de la autorul designeului, britanicul Ernest Earles. Acest tip de furca asigura motocicletei o excelenta tinuta de drum, chiar si in situata in care frana fata este actionata energic. Motorul racit cu aer este monocilindric, cu doua supape, are 247 cmc si dezvolta 18 CP la 7400 rpm. Viteza maxima este de 130 km/h solo si 90 km/h cu atas. Clientii puteau opta pentru un atasul S 250 produs de firma Steib. Transmisia este cu patru trepte, cu schimbatorul la piciorul stang. Anvelopele au dimensiune 3,25x18. Instalatia electrica functioneaza la tensiune de 6V. Clientii puteau opta pentru sei individuale sau o sa de doua persoane. Fata de modelul precedent (R26) R27 a primit ca imbunatatire montarea motorului si a cutiei de viteze pe tampoane de cauciuc, o premiera pentru firma bavareza care a redus substantial vibratiile sporind confortul. Motocicleta cantareste 163 kg. Tamburii de frana sunt realizati din aluminiu, iar dimensiunea lor generoasa permite franari rapide cu un efort minim. R27 este o motocicleta extrem de fiabila, cu un consum redus (3,9 l/100 km) care ofera placerea unor deplasari comode si posibilitatea abordarii unor trasee lungi. Motocicleta prezentata a fost fabricata in anul 1962 si este un exemplar din lotul care a deservit Ministerul de Interne al Romaniei. Posesorul acestei bijuterii pe doua roti este dl. Gabriel Paunescu, membru al Retromobil Club Romania, un specialist desavarsit in restaurarea de motociclete istorice. Cu pasiune, pricepere, o munca minutioasa si o investitie pe masura, motociletele care trec prin atelierul dlui Paunescu renasc din stadiul de epava. Nu va trece mult si va vom prezenta o alta motocicleta restaurata de colectionarul bucurestean.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu