vineri, 19 noiembrie 2010

Cătinel

Pe principiul "lucrul bun la 9 luni se face", cam aşa mă mişc si eu in ultima vreme în ceea ce priveşte finalizarea proiectului genetic Bemvenipra. In ultimele zile am tot facut experimente cu si despre bobine de inductie si cum sa-i imitam pe japonezi, sa inghesuim totul in 3 cmp, asa incat sa nu mai fie nimic la vedere. Mi-am luat fise de bujii siliconate si pipe NGK de la Mymoto, asta dupa ce am incercat mai multe variante de fise de la alte moto sau masini (cele originale nu pot fi puse din cauza marimii bobinei, neamtul nu a fost deloc zgarcit in dimensionarea acesteia) si am purces la montarea bobinei si a fiselor, cu o mica modificare a capacului de la electromotor (nu e finalizata modificarea, e un pic primitiva, o sa mai lucrez la ea zilele astea). Acum ce sa mai zic, il astept pe nenea Cristi sa definitivam definitiv electrica.

Gratie urechiuselor de prindere si a inaltatoarelor primite de la Pedro si respectiv nenea Cristi (multumesc), am montat si ghidonul, care, in ciuda aspectului de alien pe care i l-a conferit motocicletei, ofera utilajului o manevrabilitate de exceptie si ce e mai important, datorita pozitiei, nu oboseste spatele sau mainile pe timpul conducerii. Ghidonul are o latime de 100 cm si este destul de lat fata de originalul care are 70 cm, montajul acestuia fiind impulsionat de Gabi, care m-a tot stresat sa montez ghidon cat mai lat (eu as fi preferat unul de 80-85 de cm), si intradevar nu regret alegerea facuta, imi place cum arata, masiv si cu o mutra de caprioara.


Deja ma gandesc pentru zilele viitoare la confectionarea cablurilor si a conductei de frana fata, desi o sa fiu destul de ocupat si cu vizitarea lui Pedro sa revitalizam un muravey care ma tot asteaaapta de vreo 2 ani sa il scot pe miristile de la tara.



P.S. Poza asta este dedicata prietenului meu posesor de IJ49 si Nipru verde militar, Geani. Stie el de ce...

2 comentarii:

  1. Pana acum a iesit faina motocicleta dar curiozitatea mea este: de ce doriti s-o modificati? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Fiabilitatea motorului nu este tocmai punctul forte al motocicletei Nipru, si spun asta convins, chiar daca o sa imi atrag ceva critici de la domnul fan-Nipru Alecu. :)
    In schimb, BMW nu cred ca mai are nevoie de adus in discutie in ceea ce priveste capacitatile tehnice (bineinteles, orice agregat poate ava tarele lui, dar obligatia de imbunatatire ne revine).

    RăspundețiȘtergere