marți, 25 martie 2014

Beneficiile modernului

Am observat pe diferite forumuri de specialitate, in ultima vreme, persoane care s-au apucat sa-si restaureze motocicletele, folosind tehnici pentru care personal eu nu am optat in proiectele mele.
Vorbim despre vopsitul electrostatic, o metoda care se foloseste in anumite conditii si nu dupa ureche. Desi am discutat amical, de la egal la egal, cu multi dintre prietenii mei care si-au vopsit electrostatic integral sau doar anumite componente ale motocicletei, acestia nu au reusit sa ma convinga despre beneficiile acestui tip de vopsire la motocicletele vechi.
Si ca sa ma conving de ceea ce sustin, am facut un mic experiment: aveam doua jambe de BMW R71 vopsite electrostatic. Partea superioara a acestora le-am revopsit clasic, folosind grund si vopsea de la Policolor, partea inferioara a jambelor ramanand vopsite electrostatic. Dupa o imbatranire fortata a vopselelor, am pus jambele intr-o galeata cu benzina, timp de 12 ore (am incercat astfel sa determin puterea de penetrare a benzinei, simuland astfel contactul pe care il are benzina/ulei in permanenta cu unele piese).
Rezultatul: partea vopsita electrostatic s-a incretit si s-a exfoliat aproape in intregralitate, partea vopsita clasic nu a suferit mari pagube, dupa cum observati in imaginile de mai jos.

Asa ca dragi restauratori, spor la folosit vopseaua electrostatica. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu