miercuri, 12 mai 2010

Povestea lu' bemvenipra






O sa incep aici povestea lui Bemvenipra, dupa cum mi-am botezat unul din ultimele proiecte la care lucrez. Intrucat am vrut sa am o motocicleta cu atas pe care sa o folosesc des la iesiri prin oras, munte, mare, sau alte forme de relief, m-am hotarat sa achizitionez un produs fost rusesc, actual ucrainiean si deunct, adica fabrica KMZ din Kiev e un pic cam falimentara. Ideea era simpla, vroiam un Nipru (Dnepr) cat mai ieftin, dar care sa aiba acte si atas folosibil, fara sa ma intereseze starea motorului, a altor componente sau a motocicletei in general. In peregrinarile mele dupa modelul meu favorit de motocicleta, tot un produs al maretului URSS, M72, am gasit sau mai bine spus Gabi mi-a spus de un Nipru mai vechi. Ajuns prin cotloanele Bucurestiului la o persoana mai in varsta, denumita in continuare "mosul sau nea Mircea", am gasit motocicleta asteptand suparata sub un amalgam de folii rupte, paturi jegoase, table si tot ce mai are omul prin curte si nu ii trebuie. Mosul s-a dovedit a fi senil, si vorbesc aici foarte serios, din 2 in 2 minute ne spunea cu totul altceva, ba ca o da la schimb cu un Mercedes, ba ca o vinde pe 12 lei, nu se vinde ca e unicat in tara, si numai povesti care m-au enervat, asta pana am inteles ca omul este bolnav. Negocierea a luat sfarsit fara nici un final si deja ma saturasem de "povestea motocicletei de epoca", dar tot Gabi a rezolvat, s-a dus pana la urma si a cumparat motocicleta la un pret rezonabil, bineinteles dupa o alta runda senila de negocieri. Niprul avea nr noi, dar actele nu erau pe numele mosului. Am gasit si proprietarul, un domn f cumsecade, care mi-a spus ca ii daduse actele lui nea Mircea, dar este posibil ca acesta, datorita bolii, sa le fi pierdut sau nu isi aduce aminte de ele.
Aici sunt primele poze, facute la o ora dupa ce Gabi a adus dihania acasa.






Dupa un timp, m-am apucat de hartogaraie, asta incluzand incheierea actelor de vanzare-cumparare, declararea actelor pierdute pe traseul RAR-Inmatriculari-Monitor Oficial-RAR (bineinteles, cu timpul si oboseala de rigoare), dupa care am mers cu motocicleta la RAR. Aici, surpriza, motocicleta nu este doar un Nipru, este un K 650 fabricat in 1972, adica este primul model de Nipru, produs in al doilea an (anii de fabricatie 1971-1972). Dupa ce am rezolvat cu identificarea si inmatricularea, motocicleta are un nou numar, un nou proprietar pus pe fapte mari, ce mai, FMI'u sa traiasca. Bine, asa cum traim noi.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu